Hot!

KRANIUM – Z PODZEMÍ AŽ NA VRCHOL HITPARÁD

KRANIUM – Z PODZEMÍ AŽ NA VRCHOL HITPARÁD

Není mnoho jamajských umělců, kterým by se podařilo prorazit mimo rodný ostrov. V novodobé historii dancehallu bychom je mohli lehce spočítat na prstech jedné ruky. V New Yorku, jakožto „Mekce“ hip hopu však díky početné jamajské komunitě již od sedmdesátých let minulého století vznikalo to správné podhoubí pro nové talenty. Avšak až na výjimky, jako byli Shaggy nebo Rayvon, se žádnému obyvateli „Velkého jablka“ nepodařilo prorazit do mainstreamu s čistým reggae/dancehallem. Toto pomyslné prokletí prolomil až jamajský rodák Kranium.

Až do dvanácti let, Kemar Donaldson aka Kranium, přebýval se svojí rodinou v jamajském městě Montego Bay. Krátce poté, snad s vidinou lepších životních podmínek, emigroval spolu s rodiči na Floridu – zde bydlel také jeho strýc, jamajská dancehall hvězda Screwdriver. Tento autor mnoha lehce kontroverzních hitů vzal mladého Kemara pod svá křídla a snažil sem mu předat veškeré své hudební znalosti. Když získal mladý Kranium pro svoji kariéru takto zásadní podklady, přestěhoval se do New Yorku (konkrétně do čtvrti Queens – domovu početné karibské komunity). Kolem roku 2008 začal nahrávat své první tracky, které sice měly velký úspěch v rámci komunity, ale žádný z nich nedokázal pořádně rezonovat i mimo ni. První zásadní milník v Kemarově kariéře přišel až v roce 2013, kdy podepsal svůj první „record deal“ s nezávislým labelem Frequent Flyers. Nic však nemělo takový vliv na vývoj jeho kariéry jako setkání se starým kamarádem, producentem Lamar Michael Reynoldsem (aka LMR PRO). Už při druhé studio session vzniklo něco, na co oba dva čekali – track “Nobody Has To Know”, který byl dle Kemara nahrán snad během pouhých 45 minut.

V tu chvíli sem nevěděl, že to bude takový hit, ale ve svém srdci sem cítil, že to je větší než vše, co jsem předtím nahrál.

 

 

Z výše zmíněného tracku se nakonec stal song, za jehož pomoci vystoupil Kranium z anonymity a který z něj udělal mezinárodní reggae a dancehall hvězdu. Tento úspěch také dokázal přitáhnout pozornost major labelu Atlantic Records, s jehož pomocí následně Kranium vystřelil svoji kariéru z undergroundu newyorské scény až do nebeských výšin mainstreamu. Pod křídly nového vydavatelství, na kterém byly upsány hvězdy jako Shaggy, Wayne Wonder nebo Sean Paul, nezahálel. Brzce po upsání se labelu vypustil ven spolupráci a prodlouženou verzi svého největšího hitu s rapperem Ty Dolla $ignem a tento “remix” následně dosáhl ještě většího ohlasu a okupoval většinu urban music hitparád po celém světě.

Mnoho mladých zpěváků s jedním úspěšným singlem brzce skončí a stanou se z nich takzvaní “One Hit Wonders”, což naštěstí není tento případ. Kranium na svůj největší track dokázal záhy navázat při spolupráci na songu Lifestyle s jedním ze svých dvorních producentů – Ricky Blazem z New Yorku (mj. producent známého hitu Hold Yuh – Gyptian). Potvrzení Kemarova talentu a také velmi silnou výpověď o jeho tvorbě představuje přibližně rok stará deska Rumors (2015). I přestože prodeje desky nedosahovaly takových výšin jako samotný pilotní single, my ji stále řadíme k tomu nejlepšímu, co se v rámci žánru za posledních rok objevilo.

Kranium od vydání svého debutového alba stále pracuje na novém materiálu a stíhá se objevovat na většině zásadních riddimů z Jamajky. Z poslední doby můžeme zmínit například jeho kolaboraci s kanadským zpěvákem Tory Lanezem – We can. Naší selekci toho nejlepšího z jeho tvorby přinášíme pod článkem:

 

2 Comments

    • czenda
    • 13/12/2016

    Za mě nejlepší toto na skvělý riddim 🙂

    Kranium – Fun (Raw) [Summer 16 Riddim] June 2016
    https://www.youtube.com/watch?v=uDP89ysG9RA

    Reply
    • Rocka
    • 27/12/2016

    Za zminku urcite stoji i kombinace s Tory Lanez, na kterou brzo vyjde video.
    https://www.youtube.com/watch?v=CNy9PmnP9IA

    Reply

Přidat komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Privacy Policy