REVIEW DEBUTOVÉHO ALBA OD JESSE ROYAL – LILY OF DA VALLEY

Další ze členů hnutí Reggae Revival (Protoje, Kabaka Pyramid, Chronixx, Jah9) vydává v letošním roce své debutové album! Jesse Royal se tak se svým novým počinem Lilly Of Da Valley řadí po bok Chronixxe, který vypustil své album v červenci tohoto roku. Jamajský zpěvák se narodil roku 1989 na severu ostrova ve městečku Maroon Town do rodiny plné rastafariánských tradic. Rodina se přestěhovala na konci devadesátých let do Kingstonu, kde také započala hudební kariéra mladého Jesseho. Od vydání prvních plnohodnotných singlů v roce 2010 se zpěvák v poměrně krátkém čase dokázal vypracovat meži špičku reggae scény. V posledních letech se také často objevuje na evropských a amerických podiích, kde si stačil získat řadu fanoušků svým energickým, avšak přirozeným projevem.

Album začíná ve velkém stylu úderným singlem 400 Years. Poté následují již dříve vydané skladby – Generations (ft. Jo Mersa Marley), která nápadně připomíná kultovní pecku Road To Zion a především anthem Modern Day Judas. Dalšími již známými songy jsou love tune Always Be Around a oldschool reggae song Finally. Na albu se objevují také další skladby evokující zlatou éru roots reggae – Rock It Tonight a Stand Firm. Nás opravdu potěšil single Life Sweet oslavující život, jak ostatně již naznačuje název. Na albu se objevuje také další mocná balada Real Love. Beatovější věci pak zastupuje luxusní single Justice s přesahem do dancehallu. Zcela nečekaně se na desce vynoří také energický tune Full Moon s přesahem do moderního EDM alá Major Lazer, na kterém hostuje skvělý Natty Rico – francouzský dj, producent a saxonista v jedné osobě. Jessemu rozhodně sluší výlety ze svého klasického roots zvuku do uvolněnějších poloh.  Dalším překvapivým hostem je pak německý hvězdný zpěvák Patrice na singlu Waan Go Home. V neposlední řadě pak musíme zmínit také ganja tune Roll Me Something Good a pozitivní message Jah Will See Us Through ve stylu osmdesátkových sunshine reggae anthems.

LP vyšlo pod vedením Easy Star Records sídlicím v New Yorku. Produkce stačila od založení roku 1996 vydat poměrně hodně zajímavých alb a kompilací. Můžeme uvést například spolupráci s kapelami The Green, Black Seeds, Rebelution nebo New Kingston (známá z vystupování s Beres Hammondem nebo Collie Buddzem).

Mezi čtrnácti skladbami alba Lilly Of Da Valley můžeme rozhodně najít kvalitní věci. Jamajský zpěvák s výrobou desky strávil nepochybně spoustu času a výsledek stojí opravdu za to! Album si můžete od dnešního dne stáhnout přes oficíalní site. Poslechněte si kompletní album přes Spotify v našem odkazu níže. Doporučujeme!