REVIEW LUXUSNÍHO LP OD STINGA & SHAGGYHO – 44/876

Když Sting zamířil začátkem roku po dlouhých letech na Jamajku, jen pár lidí vědělo, že se schyluje k velkému oznámení. Na koncertu Shaggy & Friends, kde britská legenda také dala svou showcase, jsme měli možnost poprvé slyšet podmanivé tóny singlu Don’t Make Me Wait. Především jsme však byli ubezpečeni hlavním aktérem celé akce – Shaggym, že se nejedná jen výstřel do tmy, ale o dlouhodobou spolupráci, která vyvrcholí vydáním celého alba. O tom všem jsme vás ale již informovali v našich dřívějších článcích!

Právě single Don’t Make Me Wait odstartoval promo k nově oznámenému albu. Oba špičkový  artists se vydali na malou reklamní tour po Spojených Státech. Navštívili vícero shows (včetně live vystoupení při udílení cen Grammy) a svým šarrmem a vytříbeným smyslem pro humor okouzlili hudební fans po celém světě.

Celá naše redakce se již delší dobu nemohla dočkat datumu 20. dubna, kdy byl stanoven oficiální release LP 44/876. A jak se celé album povedlo, se dozvíte již nyní (pár hodin po releasu) na následujících řádcích.

Díky pečlivě dávkovanému a citlivému promu jsme si již dříve mohli poslechnout několik tracků. Po zmíněném singlu Don’t Make Me Wait, který se dočkal i oficiálních remixů například od Tropkillaz, nám pánové naservírovali one drop lahůdku Morning Is Coming. Při třetím (titulním!) songu 44/876 jsme byli nejen my omráčeni, když se v intru ozvalo uhrančivé yeah yeah od Lord Evila. I přesto, že si dal Aidonia jen jednu sloku, dodal celému tracku neskutečný feeling. S backing vocals pak na songu přispěli také členové Morgan Heritage. Těsně před releasem, ještě stačilo duo vypustit singl Waiting For The Break Of Day, který jen umocnil natěšenost na desku.

Mezi novými tunes najdeme tracky, které se nesou v reggae duchu – To Love And Be Loved nebo Night Shift. Sting je však znám svým překračováním různých žánrů a bouráním uměle vytvořených hranic. Na pomezí popu a rocku se pohybuje love tune Gotta Get Back My Baby. Rockový Dreaming In The U.S.A. se vrací ke Stingově tvorbě druhé poloviny 80. let. Dalším soulově laděným singlem je pak 22nd Street. Lahůdkou na albu je pomalá balada Crooked Tree, která ukazuje vyjímečný textařský talent obou artists.

Z alba je každou vteřinu cítit perfektní dohled multi instrumentalisty Stinga, který si vyhrál s každým detailem. Hravé melodie střídají vážnější polohy a jako celek LP drží neskutečně pohromadě. Vedle britské hvězdy je tu pak Shaggyho hloubavý hlas, který dodává albu ten pravý feel. Vedle klasického 12-ti stopého alba vychází i Deluxe Edition, ve které najdete další tři reggae tracky a remix od Dave Audé Rhythmic singlu Don’t Make Me Wait. Album rozhodně doporučujeme zakoupit přes iTunes nebo další online portály!