REVIEW ALBA KONTRABAND OD KABAKA PYRAMID

Bez pár dní uběhl téměř rok od prvního singlu Can’t Breathe, který jsme vám přinesli spolu s informacemi o nadcházejícím Kabakově albu. Už jsme si ale zvykli, že jamajští artists téměř většinou nedodrží první oznámený termín. Nejinak je tomu i v případě desky Kontraband, která měla vyjít již v říjnu loňského roku. Čekání jsme si mohli alespoň zkrátit dalšími tunes jako Borders, na kterém hostuje africká star Stonebwoy nebo luxusním love tunem Kaught Up. V posledních dnech pak vyšel dokonce titulní single Kontraband, na kterém hostuje výkonný producent celého alba Damian Marley. Na následujících řádcích se dozvíte jak dopadl zbytek (teprve pár hodin starého) LP!

Jak už jsme zmínili, záštitu nad albem si vzal samotný Damian Marley spolu se svým bratrem Stephenem. LP tak vzniklo pod hlavičkou Ghetto Youths International a Kabakou vlastněných Bebble Rock Records. O povedený art cover se pak postaral Qadir Maharaj. Celá deska začíná s úderným singlem Make Way s hostujícím Pressure Busspipe. Mezi dalšími featuringy nesmí samozřejmě chybět parťáci z Reggae Revival Movement. Duchovní otec celého hnutí Protoje – Everywhere I Go, který produkoval také prvně zmíněný single Make Way. Chronixx se pak představil na mysteriózním singlu Blessed Is The Man. Na albu se objevuje také talentovaná zpěvačka Nattali Rize v kytarovce All I Need. Africká hudební ikona Akon si pak dala part v songu Africans Arise.

V dalších singlech je to již jen sólo mladého singjaye, který ukazuje neskutečný talent a umění položit se do různorodých hudebních stylů. Svými texty se bezpochyby řadí mezi současnou hudební špičku. Uvítali bychom však, kdyby občas ustoupil z přespříliš monotonního frázování, ve kterém se ztrácí i úderné a trefné lyrics.

Mezi zcela novými tunes najdeme roots reggae track Meaning Of Life, baladu Natural Woman nebo My Time. Na LP se objevil i úspěšný satirický tune Well Done, který před třemi lety poprvé spojil cesty Jr. Gonga s Kabakou. Beatové tracky Lyrics DeityI’m Just A Man ukazují v celém světle Kabakovu lásku k oldschoolovým hip hopovým instrumentálkám. Jeho hlavními styly však stále zůstávají reggae a dancehall, což můžeme slyšet v tracku Reggae Music.

Celé album má bezpochyby své kvality. Kabaka Pyramid se již od svých začátků vydal svou vlastní hudební cestou, která ho definuje a to nelze než ocenit. Na desce však najdeme i slabší momenty a to možná i díky příliš velkým očekáváním, která jsme měli od našeho oblíbeného artist. Rozhodně však můžeme debutové LP jamajského singjaye s názvem Kontraband doporučit k poslechu a rozšíření hudebních obzorů. Na festivalu Reggae Geel si samozřejmě jeho live show nenecháme ujít. Album si můžete poslechnout přes Spotify v našem odkazu níže a stáhnout přes iTunes.